Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interdisciplinární výuka v prostředí školních zahrad na primárním stupni základních škol
DOKULILOVÁ, Petra
Hlavním cílem práce je zhotovení nabídky vzdělávacích aktivit pro primární stupeň základních škol, které budou využitelné v prostředí školní zahrady. Zároveň v nich budou uplatněny mezipředmětové vztahy. Výběr témat probíhal na základě analýzy Rámcového vzdělávacího programu a učebnic nakladatelství FRAUS. Součástí šesti okruhů vzdělávacích aktivit jsou podrobné pokyny k realizaci, pracovní listy a další didaktické pomůcky. Všechny aktivity byly ověřeny přímo na školní zahradě ZŠ Horka-Domky, Třebíč. Na testování participovali žáci třetího a pátého ročníku ZŠ. Úspěšnost byla vyhodnocována systémem pre-test (test vstupních znalostí) a post-test (test výstupních znalostí), realizovaný před výukou a týden po ní. U výtvarné výchovy byl použit dotazník s otázkami na oblíbenost hodiny a spokojenost s vlastním výtvorem. Z výsledků vyplývá, že vstupní znalosti žáků byly na velmi vysoké úrovni. Největšího zlepšení dosáhli u vzdělávacích aktivit zabývajících se anglickými slovíčky a měřením. Dle dotazníku byla hodina výtvarné výchovy hodnocena jako zábavná. Žáci oceňovali práci ve venkovním prostředí.
Účinnost aktivizačních výukových metod v přírodovědném vzdělávání na primárním stupni základních škol
HLINŠŤÁKOVÁ, Anna
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení efektivity aktivizačních výukových metod v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni základní školy. Data byla získávána ve dvou paralelních třídách, ve kterých probíhalo vyučování s aktivizačními prvky a vyučování bez aktivizačních prvků. Výzkumu se celkem účastnilo 60 žáků 3.- 5. tříd. Po vyhodnocení průzkumu se ukázalo, že vyučovací jednotky s využitím aktivizačních prvků se jeví jako efektivnější pro osvojování nových poznatků než výuka vedená tradičním způsobem.
Mezipředmětové vztahy a integrovaná výuka na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Umění a kultura
HAVLÍČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce se zaměřuje na mezipředmětové vztahy a integrovanou výuku ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Umění a kultura. Cílem této práce je připravit soubor úloh z tematické oblasti geometrie na 1. stupni základní školy, který integruje vybrané kurikulum v obou vzdělávacích oblastech. Úlohy jsou zaměřené na pojmy souměrnost, obsah mnohoúhelníků, pokrývání roviny. Vybrané úlohy jsou realizovány a ověřovány v edukační praxi.
Současný stav výuky pěstitelských prací na primárním stupni základních škol - monitoring reality a sondy možností
RICHTEROVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se v rámci teoretické části věnuje výuce Pěstitelských prací na nižším stupni základních škol a mapuje výskyt tématiky týkající se výuky pěstitelských prací v učebnicích pro žáky na primární škole a v učebnicích využívaných před plošným zaváděním rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro základní vzdělávání. V Praktické části práce je ověřována znalostní úroveň žáků v oblasti Pěstitelských prací. Dále jsou zjišťovány názory učitelů z praxe a budoucích učitelů na výuku Pěstitelských prací. Data jsou získávána na základě dotazníkového šetření. Na výzkumném záměru participuje 197 žáků 5. tříd základních škol, 30 studentů Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích a 30 učitelů z primárního stupně vzdělávání. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají vědomosti a znalosti odpovídající rámcovému vzdělávacímu programu. Výzkumem bylo dále zjištěno, že učitelé pěstitelských prací na primární škole nemají příliš kladný vztah k výuce Pěstitelských prací, avšak budoucí učitelé mají na výuku Pěstitelských prací výrazně optimističtější názor.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.